Цените на рекламите във Фейсбук с ръст над 74%

Лидерската позиция на Фейсбук на пазара на социалните мрежи и бързият ръст в отчетите за реклама провокират сравнения с Google.

19.07.2011 | 10:37 Редактор: Мариета Иванова
Цените на рекламите във Фейсбук с ръст над 74%

Цените за позициониране на реклами във Фейсбук рязко се повишават. Все по-голяма част от големите брандове започват да прехвърлят средства от бюджетите си за телевизионни и печатни реклами към най-голямата в световен мащаб социална мрежа, съобщава Financial Times, цитирайки данните от два доклада на маркетингови компании.
Цената за клик върху реклама, позиционирана във Фейсбук, се е повишила със 74 % през последната година в четири от водещите в световен мащаб медийни пазари, сочи доклад на TBG Digital – независима компания за маркетингово проучване на социални медии.
Цената за позициониране на реклама, базирана на 1000 импресии или на разгледани реклами, се е повишила с 45 % през второто тримесечие на 2011 г. спрямо година по- рано във Великобритания, САЩ, Франция и Германия, съобщава TBG Digital.
Лидерската позиция на Фейсбук на пазара на социалните мрежи и бързият ръст в отчетите за реклама провокират сравнения с Google.
“Това е най-големият ръст след Google, който съм наблюдавал, откакто работя в сферата на дигиталната реклама -  коментира Саймън Мансел, изпълнителен директор на   TBG. – Голямата разлика е, че сега рекламите се захранват от източника, вместо от директен отговор на информационно търсене. Сега компаниите са отправната точка на целия дигитален пазар,“ допълва още Мансел.
Отчетът на TBG е базиран на анализи на над 200 млрд. рекламни импресии при 167 клиента в рамките на трите месеца към юни. Подобно проучване представя и друга компания за маркетингово проучване- Efficient Frontier, според която цената за клик върху реклама се е повишила с 22 % през второто тримесечие на 2011 г. спрямо предходните три месеца.
„Нашите очаквания за годината са разходите за реклама във Фейсбук да се повишат с 80 % спрямо година по- рано,“ отбелязва Джонатан Бийстън, маркетинг директор в Efficient Frontier.
Данните излизат в момент, когато най-голямата социална мрежа се подготвя за първично публично предлагане, което се очаква към пролетта на 2012 г.
Независимо от резкия скок на цените,  рекламата във Фейсбук все още е много по-евтина в сравнение с други онлайн медии.
В същото време се наблюдава нажежаване на конкуренцията с Google. Интернет търсачката е най-голямата компания за онлайн реклама, която в последно време активно се включва в бизнеса на социалните мрежи. Само за няколко седмици социалната мрежа Google+ привлече 10 млн. потребители, припомня Financial times.