Събев: Изпитът за шофьорска книжка трябва да е много сериозен, безопасността е приоритет

Работата по нов закон за обучението на водачите на МПС ще стартира през май месец

10.03.2022 | 16:46 Редактор:
Събев: Изпитът за шофьорска книжка трябва да е много сериозен, безопасността е приоритет
Събев: Изпитът за шофьорска книжка трябва да е много сериозен, безопасността е приоритет

"Безопасността на движението по пътищата е наш основен приоритет", каза министърът на транспорта Николай Събев по повод актуализирането на листовките за шофьорски курсове.

Изпитът за получаване на шофьорска книжка трябва да бъде много сериозен.

"Моето лично убеждение е, че ние трябва да имаме много сериозен изпит, в това число и практически. Ще трябва да осигурим огромен брой полигони, за да могат водачите да се справят безопасно при по-висока скорост и по-екстремални ситуации. Ако фокусът на държавата е изпитът и способността на шофьорите да управляват автомобил, тогава ще решим проблемите с пътната безопасност. Ние ще поканим всички, които са заинтересовани и се занимават с изпитния процес, ще обсъдим темата. Аз съм привърженик на системата, която е в Австралия и САЩ, където държавата сериозно проверява дали някой е годен да получи шофьорска книжка", каза Събев.

Работата по нов закон за обучението на водачите на МПС ще стартира през май месец.

"Месец май ще стартираме разговорите по тази тема. Преди да предложим нещо като закон, аз имам тази техника да създам прототип и да видя как работи, защото с грешен закон всяка грешка се мултиплицира много пъти. Много искам да видя тези хора, които изпитват какъв лиценз имат, както и тези, които обучават какъв опит имат. Това, което мога да ви обещая е, че като стартираме през месец май, ние няма да спираме", увери министърът.

Ще има синхронизация на БДЖ и автобусния транспорт, за да се улеснят гражданите. Контролът на графика на рейсовете, които обслужват общините, трябва да се осъществява от кметовете на населените места.

"Свързваме маршрута и графика за работа на определена линия със спирките и часовете на спирките и ги синхронизираме с разписанието на автобусите, за да има довеждащ и отвеждащ транспорт от съответната гара", подчерта Събев, цитиран от БГНЕС.

"Грижата на държавата е да не останат населени места без автобусен превоз. Транспортните фирми трябва да имат интерес да обслужват дадената линия. Ако БДЖ е основният превозвач, ако спрете в някой град, как ще стигнете после до дадено село? Искам да кажа, че трябва да се синхронизират разписанията на автобусите и влаковете. Транспортният бранш е на система от държавата. Какви са условията за растеж. Те настояват за повече пари, а ние нямаме повече пари. Контролът зависи от общините, кметовете трябва да контролират тези автобусни линии, а не Министерството на транспорта. Искам да се срещна с кметовете, за да видим как ще гарантираме на населението тази услуга", изтъкна той.

Снимка: Димитър Кьосемарлиев (Bulgaria ON AIR)

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК