На добра хигиена и по-голямо удобство за пътниците ще заложи БДЖ в новия си облик, който трябва да стане факт до края на септември. Това стана ясно от представената днес Пътна карта за развитие на железниците у нас.
До края на март повечето български влакове ще отговарят на изискванията за чистота. Започнала е и програма за антиКовид мерки. А до края на септември се очаква обликът на българските железници да бъде обновен.
Въпреки че пътуването с влак у нас вече е доста по-бързо, място за нови подобрения има, казват редовните пътници на железницата. Освен по-бързи, пътуващите искат и по-комфортни влакове.
В Плана за устойчивост са заложени средства за железниците и ако бъде одобрен, се очакват големи промени. Първите подобрения пътниците ще забележат още през март, обещават от Българските държавни железници.
"В момента експериментално са монтирани т.нар антиКовид седалки в един спален вагон. И ако даде добър резултат, след тяхната експлоатация, намеренията ни са да се монтират такива седалки и в останалите вагони", обяви Петко Петков.
Въпреки настоящата инфраструктура повишение на скоростта на пътническите влакове може да очакваме още тази година.
"Още тази година ще имаме по-бързо пътуване София Бургас, може да се свали с около 1 час през Карлово. Оптимизиране на границите може да позволи повишаването на скоростта ремонт на инфраструктура и поддръжка", увери зам.-министърът на транспорта Илия Илиев.
Целта на ресорното министерство е да изкара железниците на печалба, като направи превозите им по конкурентни на останалия транспорт.
"Създаването структури за товарни превози близо до индустриалните зони, пристанища - там, където се генерират превозите и приходите в товарната дейност", обясни новият шеф на БДЖ проф. Йордан Мирчев.
До края на март ще тече публично обсъждане за новото преструктуриране. А реформата в БДЖ ще приключи в края на септември, когато трябва да заработи обединението Национална компания "Български държавни железници".
Вижте повече в репортажа на Анелия Георгиева.
Снимка: БГНЕС
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК
преди 2 години