Клиенти на ЕНЕРГО-ПРО получават фалшиви имейли от името на компанията. В тях се съобщава за грешка в начислените дължими суми във фактурите за електроенергия. Това съобщиха от дружеството.
От ЕНЕРГО-ПРО допълват, че във фалшивите писма има съвет към потребителите да поискат възстановяване на сумите. В имейлите са посочени недостоверни имейл адреси и телефон за контакт. Също така се иска споделянето на лична информация, като това е придружено със зловреден линк, заблуждаващ за възстановяване на сумите.
Енергийната компания посочва, че това са недобросъвестни опити за ощетяване на потребителите.
Клиентите е необходимо да знаят, че при необходимост от възстановяване на суми ЕНЕРГО-ПРО ги приспада при издаване на фактурата за следващо плащане. Възстановяване на пари в брой или по банков път става само след изрично подадено заявление в Център за обслужване на клиенти или чрез имейл до service@energo-pro.bg, подписан с квалифициран електронен подпис, уточниха от дружеството.
От компанията припомнят, че нямат практика да изискват по имейл потвърждение на данни за банкови сметки или други с тази цел.
Най-често получателят се приканва да отвори предварително заразен линк или файл. След като им бъде върната желаната информация, хакерите получават достъп до пароли и финансови услуги, използвани от предоставилите данните, като по този начин биха могли да откраднат пари, блокират акаунти, злоупотребят с профили, съобщават от ЕНЕРГО-ПРО.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК