Реформа в БДЖ - дружествата на железниците юридически ще бъдат слети в едно. Целта е компанията да излезе на печалба, а влаковете да станат предпочитан и удобен транспорт, обясни министърът на транспорта.
421 милиона лева са загубите в железниците за последните 20 години.
"Наследството е с огромни дългове, лошо управление на финансите, на товарните превози. БДЖ се е превърнало в структура, от нас изтичат кадри – отиват в частните товарни компании", каза генералният директор на БДЖ проф. Йордан Мирчев.
Според новото ръководство вагоните и локомотивите са в лошо състояние."Изпитваме огромна потребност от товарни вагони, 47% от товарните вагони са в лошо техническо състояние. Искаме първата ни грижа да бъде създаване на добри условия на труд в локомотивни депа, във вагоноремонтни участъци и да увеличим технологичния капацитет на БДЖ товарни превози", допълни проф. Мирчев.
Затова "БДЖ Холдинг", "Пътническите" и "Товарни превози" се сливат в Национална компания "Български държавни железници". Целта - след година железниците да са на печалба.
"Убедени сме, че когато това се случи и имаме добра тенденция към края на 2023 година, в началото на 2024 година железниците ще излязат на капиталовите пазари. Няма как държавата ни да отговори на изискванията за "зелена сделка", ако железниците ни останат с толкова нисък пазарен дял", категоричен е министърът на транспорта Николай Събев.
По-редовни, по-бързи и по-чисти влакове още от следващия месец, обеща ресорният министър.
Вижте повече в репортажа на Виктор Борисов.
Снимка: Димитър Кьосемарлиев/ Bulgaria ON AIR
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК