"Правим всичко възможно да избегнем риска градският транспорт в София да спре. В резултат на пандемията пътниците намаляха с близо една трета. Това води в спад на приходите, който само за миналата година е над 60 млн. лв. Новата криза е с цената на електрическата енергия. Над 3 пъти повече са разходите за енергия на метрото - 3,8 млн. лв. за декември. Налага се спешна намеса на държавата. 180 млн. лв. не достигат на столичния транспорт", заяви председателят на Столичния общински съвет (СОС) Георги Георгиев в "Денят ON AIR".
Той изтъкна, че вече 2 години нито са намалили броят на автобусите, нито са разредили разписанието на градския транспорт, за да се спазват мерките за безопасност. Но не могат да чакат нито ден повече.
"Всеки ден забавяне вече тежи неимоверно на софиянци, защото се трупат лихви. Не можем да платим сметките и заради ограничения в закона. Увериха ни, че предстоят мерки, но уверенията са едно, а реалната подкрепа е нещо различно", каза още Георгиев пред Bulgaria ON AIR.Продължават стратегическите проекти за София, стана ясно още от думите му. Ще започне изграждането на новите метростанции от третата линия - от "Хаджи Димитър" са предвидени 3 нови метростанции в посока кв. "Левски". 217 млн. лв. ще струва строителството на тази отсечка. За другата - от "Слатина" през "Гео Милев" до зала "Арена Армеец", предстои също тази година да започне строителство.
Георгиев увери, че изпълнителите се избират по прозрачен начин и посочи, че почти половината от необходимото финансиране се очаква от парите по Плана за възстановяване."Предвидили сме средства да си платим сметките за ток, слагат се енергоспестяващи осветителни тела. Правим работни срещи с представители на училища и детски градини, но е необходима държавна намеса. Плащат скъп ток и са необходими реални мерки", настоя председателят на СОС.
Въвежда се по-строг и ясен контрол на преместваемите обекти - бутки, павилиони и мобилни съоръжения.
Гледайте целия разговор във видеото.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК
преди 2 години
преди 2 години