Предизборната кампания е изключително слаба, коментира политолог

Важните теми за бъдещето на Европейския съюз не са в центъра на дискусиите, подчерта Борис Попиванов

02.05.2014 | 10:02 Редактор: Мариета Иванова
Предизборната кампания е изключително слаба, коментира политолог

Предизборната кампания за евроизборите през май е изключително слаба, коментира в Денят ON AIR с водещ Ивайло Лаков политологът Борис Попиванов.

„Кампанията започна с Великденските празници, минава през майските, и ще приключи с Деня на буквите и баловете. Животът на хората минава пред тези неща. В този смисъл ясен фокус и посока няма да видим”, обясни Попиванов.

Политологът се съгласи с водещия Ивайло Лаков,  че важните за Европа теми като издаването на общи еврооблигации и създаването на трансатлантически съюз за свободна търговия между ЕС и САЩ остават в периферията на дискусиите.  По думите на Борис Попиванов седем години след присъединяването на България към ЕС е важно да се разбере, че това не са просто абстрактни теми, а неизменна част от ежедневието ни.

Политологът подчерта, че за разлика от февруари и март, април е бил доста по-спокоен в политическо отношение месец. По думите му, въпреки минималните разлики от около процент, социологическите прогнози на различните агенции показват, че БСП и ГЕРБ са „на кантар” в симпатиите на избирателите. За някои от по-малките партии влизането или оставането извън Европарламента може да се превърне във въпрос на бъдещо оцеляване.

Вижте цялото интервю от видео файла.