fallback

40% от българите поне веднъж месечно пазаруват онлайн

В България електронният бизнес към крайни потребители се оценява на около 2 млрд. лв.

03.01.2022 | 16:15 Автор: Елеонора Танева

Пандемичният бум в електронната търговия в България ще продължава и ще бъде ограничен единствено от липсата на кадри. 

Със своите 23 000 местни онлайн магазина и голям набор от компании, работещи със световните платформи, България вече е център на е-търговията на европейско ниво. Това заяви управляващият директор на Isobar Commerce България Любомир Чолаков.

В България електронният бизнес към крайни потребители се оценява на около 2 млрд. лв., или около 2% - 2.5% от БВП. 

"Перспективата е - с увеличението на БВП - следващите пет години е-търговията в България да достигне обем до 12 млрд. лв.", заяви Чолаков пред bloombergtv.bg

Големият ръст в световната електронна търговия е съвпаднал с годината на "голямото напускане" на работници по света.

"В момента в България има ядро от около хиляда души, които се занимават с разработка, оптимизация и поддръжка на платформи за глобални брандове. В началото на 2021 г., осъзнавайки задаващото се търсене, създадохме общност от иначе конкуренти за кадри, за да създадем необходимите специалисти. Осъзнахме, че ако не направим нещо заедно, ние няма да сме успешни", уточни Чолаков.

Над 40% от възрастните българи са пазарували поне веднъж месечно онлайн през 2021 г, а нивото в Западна Европа е над 60%. Топ десетте онлайн магазина в България са били отговорни за около 60% от общите приходи. Това показва, че бъдещето на е-търговията не е в множеството нишови онлайн магазини, а в големите платформи.

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК

fallback
Още от България
fallback