След трагедията на "Струма" - започват спешни проверки за безопасността на пътищата.
"За мен е необяснимо желанието на доста хора да се опитат да обяснят случката с проблеми в пътя. Той е проектиран, съгласно нормите, които сме работили тези години. Проектът е от 1998 година, няма такова нещо, че сме строили по съветски норми. 20 години работим с еврокодове, а преди това сме работили с правилници, които са базирани на немските правилници", каза бившият председател на УС на Българската браншова камара "Пътища" Румен Йовчев в студиото на "Денят ON AIR".
Той подчерта, че пътят е проектиран като магистрала с тази скорост.
"Той е скоростен път, защото не е приет с акт 16. А той не е приет, не защото не е качествен, а защото не е завършила отчуждителната процедура. А тези процедури винаги са били с проблеми. И с новите правила това нещо вече е решено, така че може да се съобщава строителство, без да са завършили отчуждителни процедури. Този участък е направен с доста добро качество от македонската фирма "Гранит" и контролът е бил от Луи Берже", допълни Йовчев в ефира на Bulgaria ON AIR".
По думите му всичко е изпълнено така, както трябва.
"Има важна подробност - там няма коловози, както има масово по повечето пътища. Защото основата е много добра. Не може да обвиним само строителя на Лот 1, в Лот 2 започнаха същите проблеми. Лот 3, където гръцка фирма строи", подчерта експертът.
Попитан дали ако мантинелата е отговаряла на европейските изисквания, хората са щели да останат живи, той отговори: "Не съм убеден, въпреки че не съм следовател. Представете си че върху тази шина на еластичната ограда се сложи още една шина. Височината щеше да стане с още 40,50 см. по-висока и автобусът щеше да се разреже на две. Този силен пламък не може да се получи от нафта. Безспорно пожарът е възникнал от искрите, след като е бил върху еластичната ограда".
Той припомни, че от догодина ще имаме 1,5 млрд. лв. за пътища. А това според него е сериозна сума.
"През последните години в Русенско бяха ремонтирани около 140-150 км. при 500 км. пътна мрежа в тази област. Това означава около 15% на година - прекрасно. Има пари - пътищата се оправят. Ако продължим с този темп, след 3 години в Русенска област пътищата ще бъдат прекрасни, така че парите са много важни", категоричен е Румен Йовчев.
"Винаги сме работили с банкова гаранция, за да може да бъде спокоен инвеститорът, че има откъде да си прибере парите, ако се случи нещо неприятно. Всичко, което се прави, трябва да се прави с проект и да се контролира. Преди няколко години стана едно масово асфалтиране на АМ "Тракия". Само че това се извърши без проект. За да ремонтираш автомагистрала, трябва да става с проект. Но обяснението е, че е трябвало да стане много бързо", добави той.
Той смята, че на доста места трябва да се провери дали няма излишни знаци.
Вижте целия разговор във видеото.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК