Тежката катастрофа на АМ “Струма” за пореден път ни показва, че в България сме много добри в управлението на кризата, но е налице пълен отказ от управлението на риска. За последните 3 години в района на инцидента са станали 10 леки пътнотранспортни произшествия. Това се казва в позиция на Института по пътна безопасност.
"Ако имаше кой да управлява риска, щеше да бъде изследвано мястото. Тогава щеше да се констатира, че отбивката за почивка и начинът по който е проектирана, е с висок риск от настъпване на тежко ПТП. Щяха да бъдат предприети действия за отстраняване на дефицитите. Сега след тежката катастрофа, мястото за почивка ще бъде обезопасено, но жертвите са факт", пишат от Института.
"Отговорните институции до този момент отказват да водим експертен разговор за управлението на риска. От началото на месец май констатирахме лавинообразно увеличаване на жертвите от ПТП, многократно предупреждавахме, че предстои второ Своге, задавахме въпроси, отговори не получихме", обръщат внимание експертите.
"Няколко дни след тежката катастрофа всички усилия са впрегнати да ни покажат колко са опасни маркировка, знаци и еластични огради, но това го знаехме и отпреди катастрофата. Също така на всички е ясно, че цялата ни транспортна система е компрометирана и че ние нямаме ресурси да я оправим сега и веднага", се подчертава в позицията.
"Това е процес, който се нуждае не от телевизионни експерти, а от доказани експерти по управление на риска. Експерти, които не биха позволили политиците да им казват какво да правят, а обратното - експерти, които ще казват на политиците какво да правят.
Сега ще се активизират всички институции да извършват проверки, а ние се нуждаем от екшън план за действие. В противен случай ни предстои следващият тежък инцидент", заявяват експертите.Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Bulgaria ON AIR
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК