Лошо осветление, недостатъчна маркировка, нередности в инфраструктурата. Това установиха пътни експерти, които минаха по трасето на автобуса до мястото, където той прави своята фатална "последна спирка".
Бензиностанция е последната спирка на автобуса. Целта на експертите е да изминат разстоянието до мястото на катастрофата, за да установят каква е била пътната обстановка.
Те правят и оглед на автобуса отвътре.
"Ето го чукчето, не може да го извадим, защото е с пломба", коментира експертът по пътна безопасност Диана Русинова. Стана ясно, че има строго определени изисквания за пътниците и багажното отделение.
Автобусът тръгва, а пред очите на екипа на Bulgaria ON AIR е картина, която е виждал шофьорът във фаталната нощ.
"Ние се движим с почти същия автобус, с който са пътували пътниците от Северна Македония", допълни Русинова. И започват констатации на пътните нарушения.
"Ето какво е неосветената магистрала, при осветена магистрала насрещно движещите се няма да заслепяват. А пътната маркировка е най-важният елемент, особено за шофиране през нощта на такъв вид превозно средство. Някои знаци не се виждат", подчерта експертът.
Няколко километра преди мястото на катастрофата пътната маркировка е незабележима.
"Това е било или термопластик, или студен пластик, който тотално се е повредил, излязъл е от всякаква експлоатационна годност", добави Русинова.
Стигаме до един от най-опасните участъци от магистралата с нерегламентиран вход и изход за камиони от близката кариера.
"Вижте колко много пясък, колко много наноси... Тук шансът някой да се обърка и да дойде изведнъж камион, който бавно ускорява, е реален", посочи тя.
Проблем има и с мантинелите, част от които, според експертите, могат да бъдат опасни.
"Това нещо е "рибена опашка". Когато то навлезе в превозното средство, буквално го реже като нож", категорична е Русинова.
Вижте повече в репортажа на Петър Антонов.
Снимка: Петър Антонов/ Bulgaria ON AIR
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК