fallback

Пътен експерт: Малка е вероятността шофьорът да е заспал, причините за инцидента са комплексни

"Най-разумно е да бъдат оставени на спокойствие хората, чиито задължения са да направят огледите", уточни Руслан Вуцов

23.11.2021 | 21:25 Автор: Жаклина Иванова

Две са основните версии, по които първоначално работят разследващите трагедията с автобуса. В пламъците загинаха 45 души. Други 7 са оцелели по чудо в тежката катастрофа на АМ "Струма", те са настанени в "Пирогов".

"Зад всяко ПТП причините най-често са комплексни. Едва ли е възможно една причина сама по себе си да доведе до толкова тежък инцидент с такъв фатален край. Считам, че най-разумно е да бъдат оставени на спокойствие хората, чиито задължения са да направят огледите и събирането на фактите и обстоятелствата, такива каквото мястото показва", посочи пътният експерт Руслан Вуцов в студиото на "Денят ON AIR".

Според него, когато се анализират всички причини, пътната инфраструктура ще попадне в обзора на експертите.

"Отново ще бъдат открити изключително много дефицити. Без достатъчно време за анализ и оглед даваме информация", уточни експертът. И добави, че ежедневно се получават сигнали за неизправности на много места.

"Говорили сме какво трябва да се изпълни. Давали сме елементарните примери, които от много време са стандарт в целия Европейски съюз, но и извън него - създаване на маркиращи линии, които дават възможност на водача да се ориентира за това с каква скорост при определена намалена видимост да се движи, така че преди навлизането в мъглата да знае колко далеч е предходният автомобил", изтъкна Вуцов пред Bulgaria ON AIR.

Пътният експерт коментира и възможността шофьорът на автобуса да е карал с повече от допустимата скорост.

"Възможно е. Малко вероятно е гумата да бъде спукана преди удара, но и това съществува като хипотеза и възможност. Вероятността да е заспал шофьорът, при положение, че при по-малко от 10 км преди това са спирали за почивка, не е особено голяма", добави събеседникът.

"Съвсем нормална логика - от единия край отива в другия. В този случай би следвало да отбележим, че мантинелите са свършили функцията си - да не позволят превозното средство да отиде от другата страна", посочи пътният експерт.

Вуцов информира, че през тази година на АМ "Тракия" са се случили повече от 50 инцидента.

"Съвсем наскоро експерти от нашия институт констатираха, че там, където мантинелите са скъсани, по една или друга причина, те си стоят така. Колко време - никой не коментира и не казва", заяви той.

Гледайте целия разговор във видеото.

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК

fallback
Още от България
fallback