Избирателят бил мъдър, но политическата класа не искала да го слуша

Темата коментираха Младен Владимиров, Любомир Аламанов и Марио Русинов

21.11.2021 | 12:15 Редактор:

Как въздействаха посланията в предизборната надпревара?

"Различните хора за чули различни послания. Избрали са да чуят различни информационни канали. Със сигурност стъпихме отново на старите добре познати неща. Отново се заиграваме с етническата карта, страховете и използвахме гнева, който да ни заведе до урните. Очаквах да чуя точно обратното. Повече от година и половина ние сме в много тревожна ситуация заради инфлация и Ковид-19. Очаквах по-спокойни послания. Послания, които да ни накарат да отидем до урните информирано, а не да ни водят емоциите", каза психологът Младен Владимиров в изборното студио "Избори: Балотажът". 

PR специалистът Любомир Аламанов коментира пред Bulgaria ON AIR, че ниската избирателна активност може да се дължи на няколко фактора.

"Избирателите бяха накарани за пореден път да отидат до урните, което не се е случило досега. Това беше знак към цялата политическа система, че не справя много добре и че вече два пъти избирателите да давали идея какво искат. Очевидно искат коалиционно управление, което да донесе някаква промяна. Избирателят като цяло е мъдър и макар и малко по-бавно и по-завоалирано това са много ясни и конкретни послания. Проблемът е, че политическата класа не иска да слуша", изброи той

"Тази кампания протече точно така както би трябвало да протече в условията на едни такива турболентни времена. Повечето политически играчи заложиха на кампания на страховете. От друга страна това са трети избори, нормално е да има някаква умора. Има го и фактора за машините. Някаква част от по-възрастния електорат се плашат от такъв тип гласуване, така че оценката на избирателя е напълно естествена. Нормално е да има ниска избирателна активност. Все пак нямаше кой знае какви изненади и абсолютно рационално се гласуваше този път", заяви политологът Марио Русинов

"Факт е, че кампанията се модернизира, но поради това, че са поредни избори на всички политически сили сякаш им омръзна да повтарят едно и също. Те под някаква форма усетиха, че говорят едно и също и, че могат да станат изумително досадни на своите избиратели. Още повече, че част от тях изпращаха като послания за промяна, бидейки в два различни парламента в рамките само на няколко месеца, те не успяха да го реализират напълно. Получаваше се лек дисонанс между думи и действия", добави Аламанов

Той подчерта, че младите поколения, а и все повече от възрастните, спират да са лоялни към партия, а стават лоялни към кауза и идея. 

Владимиров уточни, че по време на кампанията е имало страх и обърканост.

"Нещо много важно – имахме фалшиви новини. Много важно е, че никой не си даде сметка, че трябва да говори честно към избирателите", изтъкна той. 

Според него политиците са говорили много нарцистично.

"В крайна сметка имаше няколко ясни послания в тази кампания – смяна на статуквото, Ковид мерките и кризата", коментира Русинов.

Гледайте целия разговор във видеото.

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК