"Възраждане" – монополист в проруското пространство?

Костадин Костадинов бил привлякъл най-много нови последователи заради антиваксърската му полемика

16.11.2021 | 17:40 Редактор:
"Възраждане" – монополист в проруското пространство?

Обществото в България е едно от от най-уязвимите от страните в Централна и Източна Европа към чуждестранно влияние, особено в медийния сектор, но няма достатъчно данни дали може да се говори за целенасочена стратегия, например директно от Пекин или Москва, за прокарване на определен тип дезинформация.

По време на предизборната компания медиите не успяваха навременно да отсеят дезинформацията, особено по теми като Ковид-19, "зеления сертификат" и европейския преход към зелена енергия. Партии като "Възраждане" отбелязаха огромен ръст на присъствието си в социалните мрежи, но нито една партия не се противопостави активно срещи пропагандата. Това са акцентите от проведеното изследване "Пропаганда и дезинформация в предизборната кампания: основни послания и канали за разпространение" на Центъра за изследване на демокрацията (ЦИД), разказа Мартин Владимиров. 

Пропагандата е била в две основни направления – че Ковид-19 е измама и ваксините не се ефективни, и че европейската зелена сделка е виновна за енергийната криза в момента. Редица медии повтарят тезата на Русия, че сделката е неосъществима и е провал, каза Владимиров.

На първо място сред политическите партии по бързо увеличаване броя на последователите на страниците им в социалната мрежа са "Възраждане" и лидерът ѝ Костадин Костадинов. Той е привлякъл най-много нови последователи от всички кандидат-президенти (над 22 хиляди само за 3 седмици) и като основна причина е антиваксърската му полемика и въвеждането на задължителен "зелен сертификат" на 19 октомври.

В групата от пет националистически партии ("Възраждане", "Алтернатива за България", ВМРО, "Атака" и "Воля"), "Възраждане" получава 95% от всички взаимодействия и 98% от всички новодобавени последователи в тази група.

"В проруското пространство "Възраждане" става монополист – имаха много добра организирана кампания", каза Владимиров.

Четете повече по темата в Bloombergtv.bg

Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Bulgaria ON AIR

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК