Комуникационната стратегия на партиите: Интернет става все по-желан от политиците

По думите на Мартин Кадинов онлайн инструментите зависят от целевия електорат

14.11.2021 | 08:43 Редактор:

Платените публикации в социалните мрежи, тролове и много фалшиви новини е нещото, което ни съпътства в поредната кампания. Така изглеждат и изобщо кампаниите напоследък, защото политиците разбраха, че ако не са в дигиталното няма да получат гласове. 

"Говорейки за демографията под 50-годишна възраст, без интернет е доста трудно дадена организация, бранд, политик и даже определена тема да бъде коментирана. От друга страна е относително достъпна от гледна точка финансови средства, тъй като при едно интелигентно и адекватно управление онлайн се достига до голяма аудитория", коментира специалистът по гейминг култура Мартин Кадинов в изборното студио на Bulgaria ON AIR - "Избори: трето действие". 

Той добави, че интернет средата става все по-желана от политиците, тъй като човечеството прекарва все повече време онлайн. 

"Всяка политическа партия има своя демография и целеви електорат, който е различен и респективно комуникационната стратегия е различна. От друга страна и инструментите, които биват ползвани са различни", каза Кадинов.

"Но ако на една партия комуникацията е насочена към политики и съобщения, които не вълнуват чак толкова активно хората на възраст от 30 до 35 години, но вълнуват повече хората над 50 или 60 години, съвсем логично е тази партия да избере за комуникационна платформа предимно такива, които не са свързани с онлайн общуване. Разбира се, тя присъства и онлайн, но не толкова засилено", обясни още той.

По думите му ефективната комуникация е тази, която е съобразена и оразмерена с целевата група. 

"Ресурсите, които са необходими да се поддържат базови неща тип уебсайт, Facebook, Instagram профили, не са кой знае колко значими", заяви Кадинов. 

Той добави, че в социалните мрежи комуникацията е около даден кандидат на дадена партия. 

"Отговорността на индивида - това е изобщо едно от най-важните умения за човека в днешно време, е да може да филтрира вярна и невярна информация. Информационните източници са многократно повече отколкото преди години.. Ние биваме облъчени с десетки послания от различни страни и ако нямаме базовата хигиена, нещата стават много страшни, защото се губи действителността", подчерта Кадинов. 

Гледайте целия разговор във видеото.

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК