Повече "синя зона" в София – центърът щял да стане по-тих

Разширяват я в някои райони и удължават работното ѝ време до 20 часа

28.09.2021 | 19:07 Редактор:

Разширяват "синята зона" в някои райони на София и удължават работното ѝ време до 20 часа. Причината: центърът на столицата да остане по-тих и без автомобили. В същото време градският транспорт вече седмица е с редуциран график, заради липса на средства по време на пандемията.

Общинските съветници от ГЕРБ-СДС предлагат "синята зона" в центъра на София да работи с 30 минути повече. Обяснението: 

"Има твърдения, че със "синя зона" вечер живеещите трудно намират вечер възможност да паркират своите автомобили", посочи Зафир Зарков от Столичната комисия по транспорт. 

Ако предложението бъде прието, промени освен в работното време ще има и в обхвата. Така например повече паркоместа в "Зона Б-5" ще бъдат платени. Галя всеки ден паркира в района по работа. 

"Аз съм търговски представител и доста ми се отразява в сметката за телефона", сподели тя. 

След промяната от "зелена" към "синя зона" в няколко,района в столицата като "Зона Б-5", парите, които ще се влеят в общинската хазна са 6 млн. лв. На месец това прави 500 хил. лв. 

"Самите районни кметове изпратиха писма, в които заявява своята подкрепа за едно такова намерение. Замяната на зеленазона със синя би следвало да доведе по-голямо демотивиране на посещение на центъра с автомобил на нашия град", обясни Зафир Зарков.

За да оставят автомобилите си, гражданите и гостите на София ще трябва да използват градския транспорт. Заради пандемията и дефицита в общинската хазна голяма част от линиите са с променен график. 

Според Центъра за градска мобилност, ако има закъснение по някоя от линиите, е инцидентно. 

"В най-лошия случай между 1 и 2 минути се чака допълнително от гражданите, като по определени линии имаме и подобрение на нощното движение. Това се направи с цел оптимизация на цялото разписание, така че да не се забележи и да не се усети това намаляване на превозните средствапо линиите", изтъкна Лъчезар Пеков от ЦГМ. 

С автобуси, тролеи и трамваи на по-рядко ще бъдат спестени 500 000 километра. Колко точно струва това обаче не успяхме да разберем.

Вижте повече в репортажа на Иван Кънчев.

Снимка: БГНЕС

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК