Новите правила на ЕС за тежкотоварните превози целят да облекчат положението най-вече на източноевропейските шофьори на ТИР-ове. Но тъкмо те се съпротивляват най-силно.
Румънецът Стефан Дамиан кара 40-тонен камион и от 6 години е по пътищата на Европа. Семейството му помага в подреждането на провизии.
Това е първото му пътуване по новите правила на ЕС, според които на всеки 3-4 седмици мъжът трябва да се връща у дома. А задължителните почивки - да бъдат на хотел, а не паркинг в камиона. Според шофьора ограничението за прибиране на всеки 3 седмици е твърде драстично.
"Времеви лимит от 6 до 8 седмици е по-добър вариант. Някои колеги работят по 4-5 месеца без прекъсване, което също не е неприемливо", коментира Стефан Дамиан пред DW.
60 000 румънски шофьори от Букурещ работят в страни от ЕС. Очакванията са за до 15 % увеличение на разходите заради задължителното връщане в родината. Синдикатите се опасяват, че много фирми може да фалират.
За да повишат конкурентоспособността си някои фирми са разкрили филиали в Западна Европа. Фирмата, в която работи Стефан, е открила офис в Испания. Мъжът все още обмисля дали ще емигрира.
"Ако работя по-малко, ще печеля по-малко, питам се дали има смисъл от това - нямаш дом, пари, семейство. Не виждам защо да продължавам. Все още не съм решил какво да правим със семейството ми", коментира Стефан.
Опасенията на властите в Румъния са, че заради новите правила на ЕС през следващите 2 години 200 000 души ще напуснат Румъния. Това са само работниците, но те вероятно ще заминат със семействата си.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК