44,5% от учителите нямат служебен лаптоп, а 22,2% получават временно, като след това им го прибират. Техническата осигуреност е на много посредствено ниво.
Това сочат данните от национално проучване по повод готовността на образователни институции и учители за работа в електронна среда от разстояние на синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа".
МОН разпореди дигиталните средства, които ползват учителите, да се отключват със служебен акаунт, което обремени безкрайно много педагогическите специалисти, а 89,9% от тях смятат, че този вид контрол над учителите е дискриминация, защото няма друга сфера на държавни служители, които да са полагани на такъв контрол, посочват от синдиката.
По отношение на техническите възможности на новораздадените дигитални средства, с които са обхванати около 5% от учителите, 71,6% от респондентите смятат, че техническите параметри са незадоволителни.
59,7% от анкетираните са преминали през обучение за работа с електронни образователни платформи през последната година, но нито един учител не е бил обучаван в методика за работа в електронна среда, което би трябвало да включва и утвърден от МОН регламент за задължително използване на видеокамера, кога да се зачита присъствие на ученика в дистанционното обучение и още много други детайли на дистанционното обучение, пише dnes.bg.
Едва 39% от учителите са получили някакви средства от образователните институции за работа в електронна среда от своите домове, а 71% от анкетираните смятат, че Националната програмата на МОН "Без свободен час - "Подкрепа на обучението от разстояние в електронна среда" е пълен провал и е унизителна за учителите.
Синдикат "Образование" смята, че опитите на МОН да създаде програма за безплатен интернет на учители при работа в електронна среда е претърпяла пълен крах и е категоричен, че ако от училищните бюджети се пренасочат средства за интернет към социално слаби и ромските ученици, то незабавно ще се започне подготовка за протести и стачки.
Учителите смятат, че възможността родителите да определят частично преминаване на детето им в дистанционна форма по семейни причини е лишаване на ученика от основно конституционно право.
По-малко от 10% от образователните институции имат техническо осигуреност за хибридно водене на учебния процес.
Снимка: Димитър Кьосемарлиев (Bulgaria ON AIR)
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК