Малки местни търговци се местят от търговски центрове към локации на търговска улица. Това е нова тенденция вследствие на пандемията, съобщава консултантската компания Colliers International.
Търговските улици в София запазват стабилни нива на заетост и нови откривания спрямо края на 2020 г., а бул. "Витоша" бележи лек спад в свободните площи за първото полугодие от почти 9% на 7,5%. Емблематичната търговска улица в центъра на столицата отчита намаляване и на движението на наематели – от 8% на 4%. Средните наемни нива там се задържат на 50 евро на кв. м, информира investor.bg, позовавайки се на данни на Colliers.
И през първото полугодие на тази година продължава бързото развитие на ритейл парковете, като обемът на усвоени площи в тях достига 3250 кв. м. В София предстоят и откривания на магазини с обща площ от над 10 хил. кв. м, сочат данните на Colliers. Някои от марките, които са открили свои обекти, са Maxi Pet, Under Armour Factory House, Nike factory store и Hippolаnd.
Обогатяването на микса от наематели е довело до достигане на почти пълна средна заетост в търговските паркове от 99%. Наемите в ритейл парковете в София остават без промяна между 8 и 10 евро на кв. м, сочат данните на Colliers.
По данни на Forton към средата на годината 52 хил. кв. м в ритейл паркове са в строеж или в етап на планиране. Общият обем на съществуващите площи вече достига 179 360 кв. м, но гъстотата им е значително по-малка спрямо средните нива в Югоизточна Европа. У нас на 1000 жители се падат 27 кв. м, докато гъстотата в Сърбия и Румъния е съответно почти два пъти и почти три пъти по-висока."Повечето брандове вече имат силно присъствие в София и в търсене на възможности за разширяване се ориентират към ритейл парковете. Те са все още слабо развити, но дават добра и рентабилна възможност за навлизане на пазара в регионалните градове", посочва Красимир Петров, мениджър "Управление на активи и търговски площи" в Cushman & Wakefield Forton.
Colliers прогнозира, че до края на 2021 г. ще продължи тенденцията за откриване на нови обекти в търговските паркове. Този формат ще остане предпочитан за развитие на търговски площи в по-малките населени места и оптимален вариант за позициониране на оператори тип "биг бокс".
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Bulgaria ON AIR
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК