Докладът на Военна полиция за катастрофата с изтребителя МиГ-29 не разкрива всички детайли около фаталния полет. Отговорите се крият в разчитането на последните секунди от записите в черната кутия.
2 минути преди катастрофата, пилотът е снижен от 7 на 4 хиляди метра, където започва атаката към целта.
На 1585 метра пилотът стреля по мишената и докладва.
В 00:40 ч. настъпва повратният момент. Вероятно тогава пилотът е бил съсредоточен върху мишената, а не върху уредите в кабината, смятат военни пилоти.
"Най-вероятно, когато е започнал да излиза от атака, той е погледнал вътре в кабината и му се е сторило, че самолетът е в някакво неестествено положение и това е фактически загубата на пространствена ориентировка", каза бившият военен пилот от Граф Игнатиево Величко Дерузов.
"Ако е оставил самолета сам да излезе без да пипа лоста, тогава автопилотът, така е настроен, че може да го изведе в хоризонтален полет, независимо в какво положение е бил", допълни той.
Според Дерузов, ако черната кутия бъде разчетена, ще стане ясно дали автопилотът е бил изключен, а на база доклада на военна полиция могат да се направят изводи довели до катастрофата.
Записът от черната кутия би трябвало да разкрие дали алармата за опасна височина се е задействала.
Вижте повече в репортажа на Виктор Борисов
Снимка: БГНЕС
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК