България е сред първенците в черната класация за най-много жертви по пътищата на ЕС. Има ли шанс да намалим жертвите в катастрофите, какво и от кого зависи това - темата коментират експертите Христо Радков и Йонко Иванов.
"Ние винаги сме шампиони по катастрофи и жертви по пътищата. Най-важната причина е самият път", убеден е председателят на Българското обединение на шофьорите Христо Радков.
Според него ако се подобри организацията на движението, извършат се ремонти по пътищата - и ситуацията с катастрофите и жертвите ще бъде различна.
"В България думата държавна политика по пътна безопасност липсва. Там са сложени хора, които не са се занимавали с това. Агенцията по пътна безопасност е по-малка от Автомобилна администрация", коментира председателят на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовкаЙонко Иванов.
Той определи като положителна срещата с транспортния министър през седмицата и се надява да не се стигне до протести по магистралите.
"Диалогът се възстанови. Ние настояваме за незабавни промени в "Автомобилна администрация", искаме ревизия на действията на тези хора, които са на толкова високи позиции", уточни още той за Bulgaria ON AIR.Иванов уточни, че има проблем с провеждането на изпитите за бъдещи шофьори. Таблетите постоянно спират, налага се да се чака с часове старта на изпита по кормуване, да де пример със Стара Загора, където повече от 100 човека чакат да бъдат изпитани.Също така браншът настоява и за увеличаване на заплатите на изпитващите.
"Най-важното е да има диалог между нас. Трябва да бъдем чути за промените в нормативните уредби. В тях влизат лобистки текстове, от които някой нещо да печели", коментира Йонко Иванов.Христо Радков пък обясни, че е крайно време обществеността да разбере, че автошколите не дават свидетелствата за управление, а подготвят бъдещите шофьори.
"Изпитът е пред Автомобилна администрация. В крайна сметка ако тези изпитващи пуснат даден курсист, то той според тях може да управлява, без значение кой го е подготвил. Този, който го е пуснал на изпита, той носи отговорност дали някой е летяща бомба по пътищата", каза Радков в студиото на "Денят ON AIR".73% от кандидат-шофьорите взимат практичния изпит от първо явяване, стана ясно от разговора в студиото.
Спекулира се с данните за злоупотреби в дружеството "Автомагистрали", категоричен е Христо Радков.
Двамата са единодушни, че опашките по граничните пунктове ще спрат, когато се създадат нормални условия за преминаван с работещи гишета.
Гледайте целия разговор във видеото.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК