Пазарът на недвижими имоти във Велико Търново и региона се развива и разраства. Около това мнение се обединиха представителите на сектора по време на бизнес закуската на Imoti.net, която се проведе в Хотел "Премиер“ в старата българска столица.
Работната среща започна с анализ на пазара на имоти в региона. Дебора Иванова, брокер от агенция "Виктория имоти“, сподели, че градът се развива, а оттам и интересът към недвижимо имущество в региона расте. Сред основните причини за тази тенденция посочи Великотърновския и Военния университети, които ежегодно приемат нови студенти, развитието на града като предпочитана туристическа дестинация, красивата и чиста природа, както и стратегическото местоположение на града – Велико Търново се намира на еднакво разстояние от Варна и от София. Брокерите отчитат и голямо разрастване на кв. "Картала“, който е предпочитан от предимно млади хора, които купуват апартаменти с 2 или 3 спални.
Най-предпочитаните имоти от купувачите в региона са тристайни апартаменти и къщи в селата, които се намират предимно на юг и са на разстояние до 30 км. от града. Такива са например селата Малък Чифлик, Пчелище и Беляково. Стана ясно, че за разлика от Габровско, където се купуват къщи извън града за втори дом, във Великотърновско купувачите ги използват за основно живеене.
По време на третата от поредицата бизнес закуски на Imoti.net стана ясно, че цените на къщите в региона са с голям диапазон – от 20 000 евро до 250 000. евро. Представителите на имотния сектор посочиха, че купувачите на къщи са не само от Велико Търново и близките градове в региона като Павликени, Полски Тръмбеш, Свищов, а от цялата страна, като продължава да се увеличава интересът на чужденци предимно от Германия, Великобритания и Испания.
Даниела Иванова, началник отдел “Ключови партньорства и пейрол бизнес” в Пощенска банка, сподели, че основните клиенти за ипотеки са купувачи на основно жилище – първи дом. Във Велико Търново се наблюдава ръст от 58% на усвоените кредити през 2020 г. в сравнение с 2019 г., а купуването на къщи в региона бележи ръст от 40% през 2020 спрямо 2019 г. От началото на 2021г. представителите на имотния сектор отчитат ръст с над 60% на закупуване на къщи.
Серията бизнес закуски се осъществяват в унисон с цялостната мисия на водещия сайт за недвижими имоти Imoti.net, част от Investor Media Group, да стимулира прозрачното и професионално развитие на имотния бизнес в полза на потребителите. Те са част от програмата на "Годишните награди на Imoti.net“, които през 2021 г. се провеждат за шеста поредна година и ще отличат най-добрите в сектора на недвижимите имоти за изминалата 2020 година.
Това е единственият национален форум, който присъжда престижните награди за постиженията и коректността на компаниите и експертите в недвижимите имоти. Официалната церемония за награждаване на победителите от конкурса ще се проведе на 8 юли, в Sofia Event Center, София.
Генерален партньор на бизнес закуските е Пощенска Банка. Основен партньор е Националната асоциация на строителните предприемачи.
Медийни партньори са Investor.bg, Dnes.bg, Manager.bg, Градът Медия Груп и вестник "Строител“.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК