Продължава търсенето на "черната кутия" на падналия изтребител. Очаква се да се възобнови и подводното издирване в района. Въпросите, които се повдигат след трагедията, са повече от отговорите. Потърсихме мнението на бившия военен пилот Николай Калев.
Задача с труден и дори невъзможен край - така офицерът от запаса подполковник Николай Калев описва акцията по търсене на "черната кутия" на падналия изтребител МиГ-29.
Задачата на майор Терзиев била стрелба по светеща парашутна мишена. От Министерството на отбраната още в първите часове след трагедията признаха, че мишената е била дефектна и е падала с по-висока скорост от предвиденото. Според Калев, не е трябвало да се пренебрегват мерките за безопасност.
"Мишената се спуска вертикално. Имитира се изтребител или малък бомбардировач. Ако парашутът е разкъсан и мишената пада с по-голяма скорост, това би следвало да се разбере от командния пункт", каза Николай Кралев.
Според изнесената до момента информация, изтребителят е засечен на височина около 1500 метра от радар в Балчик. По думите на Калев, ако е имало нарушения в предварителния план по изпълнение на задачата - пилотът е трябвало да прекрати захода за стрелба.
"Ако тази скорост на мишената е по-голяма, би трябвало стрелбата да се прекрати и да не се изпълнява. Ако до 2000 метра летецът е в сложно положение, той би трябвало да се катапултира", уточни още той.
А малкото летателни часове на българските пилоти Калев определи като срам за политиците, отговорни за армията.
По думите му полемиката за използването на МиГ-29 е ненужна, тъй като самолетът е добър и все още е на въоръжение в няколко страни в НАТО.
Вижте повече в репортажа на Виолета Русенова.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК
преди 3 години