Финализирането на сделката за обслужването на машините за вота се бави и е пред провал. След поредна размяна на реплики между Централната избирателна комисия и фирмата-доставчик, утре се очаква развръзката на спора.
По силата на предложения договор за близо 4.3 млн. лв., "Сиела Норма" трябва да отговаря за техническо и логистично обслужване на машинното гласуване, както и да модифицира софтуера на устройствата.
Според Централната избирателна комисия досегашният доставчик на машините е извършил натиск.
"Предполагам, че след като имат забележки, е редно да бъдем уведомени", заяви Росица Матева.
"От тази гледна точка, да си привилегирован участник и да се оплакваш, е двоен стандарт", посочи Цветозар Томов.
От фирмата посочиха, че имат редица притеснения, включително и строгите и ощетяващи ги, според тях, клаузи в договора - както и неустойки в размер на
Договорът засяга вота на 11 юли и частичния на 27 юни. Но от комисията отричат да има промени в сравнение с предишния.
"Клаузите не са по-различни от преди", категорична е Митева.
От комисията обясниха, че са разчитали на "Сиела Норма" и заради кратките срокове. И че никой не задължава фирмата да сключи договора. Даже обратното, твърди говорителят на ЦИК Цветозар Томов.
"Искам много ясно да кажа, че притисната е ЦИК ", подчерта Томов.
От "Сиела Норма" пък казват, че договорът им е бил пратен едва вчера следобед. А от Централната избирателна комисия заявиха, че фирмата нарочно се бави.
Първоначално ЦИК предлагаше на "Сиела Норма" 6 милиона и половина лева за доставката и логистиката на 1500 допълнителни машини за гласуване, но от фирмата посочиха, че искат близо 15 милиона лева. Така от комисията решиха да се договарят за доставка на устройства директно с производителя.
От ЦИК отчетоха още, че са подадени близо 72 000 заявления за гласуване в чужбина, с 15 000 по-малко от тези за вота на 4 април. Най-много секции ще бъдат открити в Германия, Великобритания и Турция.
Вижте повече в репортажа.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК