Проучване сочи, че в над 60% от обявите у нас се споменава възможността за дистанционна работа, докато преди пандемията този дял е бил едва 10-15%. А задължителното стопроцентово присъствие в офиса може да стане причина за отказ на предложение за работа.
Тези нагласи сред служителите се усещат и от работодателите, като 70 на сто от компаниите планират да включат форма на работа от разстояние в дългосрочната си стратегия, докато 51% са сигурни, че ще продължат да използват традиционния офис под една или друга форма, а 26% ще прибегнат до гъвкави или споделени работни пространства.
Към момента големите компании, особено от аутсорсинга и ИТ сектора, както и тези в сферата на услугите, основно прилагат политики за работа от разстояние и служителите не посещават офиса. По-малките компании, които имат и по-малък брой служители, въвеждат хибриден модел на работа, като постепенно се завръщат към работата в офисите, особено когато има възможност за физическо отделяне на служителите един от друг.
В същото време най-малките компании вече са върнали почти 100% от служителите си в офиса.
Все повече компании обмислят и реорганизация на работното пространство, при която служителите нямат собствени бюра, а ползват свободните към даден момент.
Повече четете на Investor.bg
Снимка: Pixabay
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК