Още два от десетте ремонтирани от държавната компания "Монтажи" язовира са празни - "Злати войвода 3", "Злати Войвода 4". Навръх Нова година, на 31 декември, те са предадени от "Монтажи" към ДКК и след това, до ден днешен, не са предадени на държавното предприятие за управление и стопанисване на язовири. Всичко е платено по тях, но още не са влезли в експлоатация и по закон не може да има вода в тях и да се използват за каквито и да е цели. За мен това е безстопанственост. Това обяви министърът на икономиката Кирил Петков на брифинг.
Преди да посети тези два язовира до Сливен, през уикенда Петков направи проверка и на "Пазар дере" край Ловеч, който определи като "локва".
"Цената за транспорт на тон километър, както и за бетон при ремонта и на трите язовира е била една и съща - съответно 1,16 лв. и 214 лв. за кубик, като във втората не се включва превоз, куфраж и армировка. Тези два язовира са в Сливен а третия в Ловеч – 1,16 лв. цена на тон километър за транспорт, една и съща сума. За бетон цените и на трите 214 лв. на кубик и не включват превоза 33 лв., нито кофража, нито армировката", заключи още министъра.
Според него тези цени са 5 пъти над пазарните за транспорт, а за бетона - със 100 лв.
Освен че язовирите са предадени след ремонт на Нова година, подозрително било и, че една и съща фирма е извършвала и трите ремонта. Над 82% от всички договори на "Монтажи" били дадени на 6-8 компании, информира "24 часа".
"Още днес ще поискам ДКК да ми обясни защо 6 месеца не е предала тези 3 язовира, защо цените са на тези високи нива. Ще вкараме финансовата инспекция да ги провери. Оттук нататък всеки договор ще минава през Комисията за прозрачност и контрол към министерството. Резултатите от доклада ще изпратя и в прокуратурата", заяви министърът.
Попитан дали ще иска оставки, Петков заяви, че тези дружества си имат собствен надзор и управители.
Снимка: Димитър Кьосемарлиев/ Bulgaria ON AIR
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК
преди 3 години