Всичко е възможно да се предполага в момента. Един предполага едно, друг - друго, а гледам, че доста хора, които не разбират от авиация, се правят на експерти и говорят глупости, влагайки идеология в този авиоинцидент. Има определени правила, които се спазват във ВВС, а именно - преди всеки полет и след всяко кацане, на който и да е самолет, се прави технически преглед. Няма как самолетът да е излетял с някаква техническа неизправност.
С тези думи бившият министър на отбраната Красимир Каракачанов коментира в предаването "Опорни хора" трагичния инцидент край Шабла с разбилия се МиГ-29, при който загина майор Валентин Терзиев.
"Чух версията, че при изстрелването на ракетата се случвало от газовете да спира двигателя. Да, това се случва, но специално с МиГ-29 в историята на авиацията се е случвало най-рядко. С много други самолети, включително западни, се случва по-често. Възможно е и самата мишена да е била в неизправност и да се е движила по-бързо към земята, да е принудила пилота да снижава разстоянието. Не е възможно технически неизправен самолет, за който има някакво съмнение, да е пуснат да излети, да изпълнява бойна задача по време на учение", обясни Каракачанов.Той подчерта, че всеки един самолет и всеки един двигател, който се връща от ремонт, резервните части, агрегатите, които се използват, се приемат от въздушните сили, а те никога няма да приемат подобно нещо.
"По мое време беше направен договор за ремонт на четири двигателя, основен ремонт в Русия и удължаване на ресурса на още десет двигателя. Също така закупуване на резервни части, агрегати за МиГ-29 с идеята да има осем летящи самолета. Целият проблем с МиГ-29 е чисто политически", изтъкна бившият военен министър.
Специално този самолет, който е паднал, е имал ресурс до 2029 - 2030 година, стана ясно още от думите му. Едни от самолетите са пристигнали 1989 г., други - 1990 г. Този специално е от 1990 г. Имат ресурс до 2029г., ако не се реши техният ресурс да бъде удължен, но към момента това е ресурсът на МиГ-29."Самолетите били руски, крайно време било да се отървем от тези самолети. Защо не се отървахте като управлявахте вие? Преди аз да стана министър политиката на много български правителства е била да не се обръща сериозно внимание на авиацията. Самолетът бил стар и бил руски. Да, самолетът е от 1989-90 г., но същите тези експерти предлагаха да купим F-16, които са с две години по-стари от МиГ-29 и в никакъв случай не са по-добри. Когато става въпрос за националния интерес, за националната сигурност, такива идеологически глупости само замъгляват ефира и не допринасят с нищо", категоричен бе Каракачанов.
Той коментира и скандала с лидера на ДПС Мустафа Карадайъ след визитата му в Турция. "Български патриоти" дори поискаха от съда закриването на ДПС."Отива в Турция и започва да прави подобни декларации, че Турция е нашата родина или прародина. Това нормално ли е? Това е последица от предишното, кратко съществувало, Народно събрание. Тяхната задача беше да си вдигнат заплатите, но по-важната им задача беше да направят много удобен за тях закон, с който смятат, че ще им помогне да спечелят изборите. Така че, какво се случи, под формата "дайте да улесним българите в чужбина да гласуват" - заявленията във Великобритания за гласуване са два пъти по-малко, а в Турция са два пъти повече", заяви лидерът на ВМРО.
"Утре в Турция може да има и 100 секции, в които могат да гласуват и 50-60 хиляди. ДПС могат да получат много, стигали са до 86-96 хиляди. Иван Костов бе човекът, който промени закона и разреши откриване на секции в Турция. Резултатът беше 0 гласа за него и 90 000 гласа за ДПС. Проблемът е, че ти позволяваш на една чужда държава да определя твоята съдба, да ти определя резултатите от изборите. Внесли сме и сигнал до главния прокурор. Ние или се уважаваме като българи, или сме измекяри, които клякат на всеки, от който могат да получат някаква облага", обясни той.
Гледайте целия разговор във видеото.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК
преди 3 години