Самолетът МиГ-29, пилотиран от майор Валентин Терзиев, последно е засечен от радарите край Балчик на 1500 м надморска височина и се е движел с около 900 км/ч. След това сигналът се е изгубил.
Имал ли е шанс да оцелее в тъмното? Направихме експеримент със симулатор на МиГ-29.
В нощта на инцидента морето е било равно, без отличителна граница между въздуха и водата. Когато се лети през нощта над вода, пилотите нямат наземни ориентири и разчитат само на уредите в самолета. Утежняващо обстоятелство е фактът, че във фаталната нощ е имало новолуние.
По време на мисия военните пилоти преследват конкретна цел. В случая с майор Валентин Терзиев това е светеща мишена, която обаче в последния момент е започнала да пада с по-висока вертикална скорост, което е наложило допълнителна маневра от страна на пилота.
Изпълнението на задачата в морски условия е по-сложно, отколкото на суша, коментират експерти. През деня обаче, пилотът вижда и морето, и небето - това му позволява да се отдръпне.
"Ще направим опит да атакуваме мишената, като лека полека навеждам носа надолу. Но виждам, че се накланя самолетът и вдигам носа, защото имам видимост колко близо съм до морето", показа инструкторът Веселин Тунев.
Майор Терзиев е един от най-опитните пилоти в бойната авиация с повече от 709 часа във въздуха.
Вижте повече в репортажа на Тереза Кънчева.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК
преди 3 години
преди 3 години