Министърът на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова инспектира паркинг край село Куцина, на който е доставена техника за пътно строителство от фирма, сключила договор с "Автомагистрали" за изпълнение на лот 6 от АМ "Хемус".
Инспекцията е след одитен доклад на Сметната палата, според който близо 1 млрд. лв. са платени авансово на фирми, които дори не са започнали част от обектите, а за този край селото са изплатени 90 млн. лв. От бранша обаче, заявяват, че това е нормална практика.
Министър Комитова информира, че от предишното ръководство на "Автомагистрали" са сключили договор за доставка на материали и техника с фирма "Европейски пътища" и са платили авансово 90 млн. лева, без да е издадено разрешително за строеж на лот 6, с дължина 35 километра. Опасенията на министър Комитова са, че такова ще бъде издадено след години.
"След като се приключи ПУП-а, се почва проекта с многото проекти, скици, изчисления, докато се доведе до разрешения за строеж, ако сме почнали на 9 февруари, бройте две-три години нататък, докато премине през всичките тези съгласувания и прочие. Тоест моите твърдения са, че сме много далеч от разрешението за строеж", заяви Комитова."Една част от прокуратурата вече е в "Автомагистрали", това което трябва да свърши е – не само да провери и разсекрети документи на "Автомагистрали", а да прибере парите обратно и виновните в затвора", категоричен е говорителят на Министерски съвет Антон Кутев.
От фирмата доставчик контрираха, че изготвянето на техническия проект се бави, заради отчуждителни процедури и оттук- липсва още разрешително за строителство на 35-километровото трасе.
"Причината да няма разрешение за строеж, е, че няма отчуждение! Ами след всички коментари в медиите, че обектът спира, а всички тези хора чакат, ще бъде жалко всички да спрат, да тръгнат по чужбина, да нямат работа и да не могат да си изхранят семействата", смята инж. Велик Танушев от фирма "Европейски пътища".
Преди дни дългогодишният председател на браншовата камара "Пътища" Румен Йовчев разказа пред Bulgaria ON AIR, че никоя фирма не би инвестирала в техника десетки милиони евро, без тя да се използва."Може би чакат да стигне магистралата до Велико Търново, след което да се намесят с тази прекрасна техника, но няма нормален строител, който да инвестира толкова милиони, защото става въпрос според мен за 15 – 20 милиона евра – тая техника струва толкова. Да си похарчи толкова много милиони и да седи тази техника да бездейства, това може да се направи само, ако някъде от небето са ти дошли пари", заяви Йовчев.
На място проверяващите установиха над 50 багера и бетоновоза, преместени от фирмата на обособен паркинг. От местната структура на РДНСК пък заявиха, че изкопаният паркинг е незаконен, като санкциите за това варират от 5 000 до 50 000 лева.
Вижте повече подробности в репортажа.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК