fallback

Колко определящи са руските туристи за нашия пазар?

Слънчев бряг изглеждал като призрачен град

10.05.2021 | 17:51 Автор: Здравко Черкезов

Тази седмица ще стане ясно дали България ще влезе в черния списък на неприятелските държави на Русия. Това ще е определящо дали този сезон ще има руски туристи у нас. От бранша прогнозират лош сезон по нашето море и разчитат на ясна рекламна стратегия, която да представя страната ни като безопасна държава.

България няма да бъде поставена в черния списък на неприятелски държави на Русия, а руските туристи не са определящи за нашия пазар. Така коментира председателят на Института за анализи и оценки в туризма Румен Драганов отменените от Москва полети за месец май.

"През миналата година ние имаме близо 5 млн. чуждестранни посетители, а руските туристи едва достигат 50 000, примерно украинските туристи са близо 25 000, ние имахме много малко руски туристи", заяви Драганов.

"Руските туристи желаят да почиват в България, но има две предпоставки за това. Едната е, разбира се, в полето на дипломацията. И второ, в максимално бързи срокове да облекчим издаването на руски визи", посочи изпълнителният директор на Националния борд по туризъм Поля Карастоянова.

Слънчев бряг изглежда като призрачен град. Оптимистичната прогноза е, че сезонът може да стартира най- рано на 15 юни.

"Ние поставихме съвсем ясна стратегия, че искаме 9 млн. посетители за 2021 г., което да е с 30% по-малко от предпандемичната 2019 г.", смята Драганов.

"Категорично не може да се каже тези хвалебствия, че чакаме 9 млн., 10 млн., та ние забавяме темповете на подготовка. Няма ги още тези споразумения междудържавни, Англия ни е изключила, Германците са ни изключили! Кога ще дойдат?!",  сподели хотелиерът в Слънчев бряг Веселин Налбантов.

Туроператори и хотелиери разчитат на позитивни сигнали от страната ни, за да не загубим и туристите от Източния Европа.

"Една Гърция, една Хърватия работят доста активно Турция работят доста активно, Черна гора работят доста активно. Работи се в посока една рекламна стратегия на тези пазари, при нас отсъства всякаква рекламна стратегия",  коментира туроператорът Иван Кирязов.

Вижте повече в репортажа на Стиляна Георгиева.

Снимка: БГНЕС

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК

fallback
Още от България
fallback