Успешна година за най-големите китайски марки

Държавните компании продължават да доминират в класацията на 50-те топ марки в страната.

14.12.2011 | 17:53 Редактор:
Успешна година за най-големите китайски марки
Успешна година за най-големите китайски марки

Китайските интернет компании се изкачват в класацията на 50-те топ марки в страната. Държавните предприятия пък отстъпват от позициите си, макар че все още доминират в престижния списък.

50-те най-големи търговски марки в Китай оставят зад гърба си поредната успешна година. С пазарна оценка от 53.6 милиарда долара държавният телекомуникационен гигант „Чайна Мобайл“ отново е начело в класацията на агенцията „Милуорд Браун“.

"50-те най-големи китайски марки се оценяват на общо 325 милиарда долара. Те заемат дял от около 5% от брутния вътрешен продукт на страната. Оценката им бележи ръст от 16% спрямо миналата година, което е два пъти повече от китайския икономически растеж", обясни Дорийн Уанг, финансов директор на „Millward Brown“

Както и миналата година, държавните компании продължават да доминират в престижния списък, но според анализатори влиянието им започва постепенно да отслабва. Осем от първите десет места за заети от държавни предприятия, собственост на държавата, но в същото време половината от 14-те марки, които бележат спад в оценките си, са собственост на държавата. В същото време интернет компаниите в страната убедително разширяват присъствието си. Три от шестте нови компании в тазгодишната класация са представители на онлайн сектора. Престижното шесто място заема китайският еквивалент на Google - търсачката Baidu. Оценката й скача с близо 70% до 16 милиарда долара.

Компаниите от бранша разчитат на огромния китайски пазар, който включва 485 милиона интернет потребители и близо милиард собственици на мобилни телефони. В същото време обаче възходът на интернет компаниите прави потребителите все по-взискателни.

"Ако обещаеш нещо, трябва да го изпълниш. Защото в противен случай бързо ще се изправиш пред вълна от негативни коментари. Това е една от основните разлики между Китай и останалите пазари по света - силната връзка между китайските потребители", каза Адриан Гонзалес, директор на Millward Brown - Greater China.

С ръст от цели 240% в капитализацията си, интернет компанията „Сина“ се изкачва от 40-та на 25-та позиция в класацията на 50-те топ марки. За двете години, в които предлага микроблогърските си услуги, фирмата успя да привлече 227 милиона потребители.