"Завършването на третата линия на метрото не трябва да бъде отлагано, защото проучвания показват, че всяка година отлагане води до оскъпяване с почти 20% и макар че метрото в София е едно от най-евтините в Европа, това са сериозни пари", каза проф. д-р инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на Метрополитен, по време на форума "Градска инфраструктура и мобилност“, организиран от "Градът медиа груп".
"Метростанциите от първи и втори етап на третата линия се изградиха в много сложна обстановка, при изключително неблагоприятни геоложки условия. Тунелите бяха прокопани със специална германска тунелопробивна машина, а метространциите бяха изградени по различни технологии съобразно конкретните геоложки условия. Изградено беше и голямо депо, в което са доставени 20 метровлака за първи етап. В момента се доставят още десет влака, за да се обезпечат следващите етапи от третата линия“, каза инж. Братоев.
И допълни, че тя се различава от другите линии по съвременната си автоматика, която позволява управление на движението по радио канал, влаковете имат опция за работа без машинист, а пероните са преградени със специални преградни врати, за да няма инциденти с пътниците.
Четете повече в Inverstor.bg
Снимка: БГНЕС
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК