След отварянето на търговските центрове и обявените намаления на стоките от Комисията за защита на потребителите започнаха проверки.
Разпродажби, големи намаления и ликвидация - така ни посрещат магазините в моловете след месеците на затворени врати.
"Никакви намаления няма. Бях още на откриването на мола, нищо. Аз знам на някои стоки, които са написали, че са намалени, и знаех старите им цени. Това е нещо нормално за България", сподели посетителка.
"Може би има на някои стоки, но даже не си спомням преди това какви бяха цените", каза друга жена, решила да посети търговския център.
2 дни след отварянето на моловете Комисията за защита на потребителите започнаха проверки в цялата страна. От 58 проверени търговски обекта са установени само 2 нарушения в София и Пловдив."Това, което е по-съществено нарушение, е, че за потребителите е обявено намаление 60+20%, но когато влезе потребителят, на всички стоки е обявено 60%, а 20% никъде не се вижда по етикетите и на самите етикети не е посочена старата цена. На етикетите на продуктите трябва да е обозначена старата и новата цена", заяви главният директор на "Контрол на пазара" Игнат Арсенов.
"Дали тази цена е нова и има ли прилагана стара цена в период от един месец преди това. На второ място ще проверяваме за това дали е правилно обозначен периодът на намалението - не по-дълъг от 1 месец и не по-кратък от 1 ден", отбеляза Арсенов.
Проверките ще продължат 2 седмици, а глобите са между 500 и 3000 лева.
Вижте повече в репортажа на Анелия Георгиева.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК