Верижна катастрофа тази сутрин на магистрала "Струма". Заради гъстата мъгла се удрят пет коли и два микробуса.
Четирима души са пострадали, 40-годишна жена в тежко състояние е настанена в столичната болница "Пирогов". Движението в района вече е пуснато.
Това не е първата голяма верижна катастрофа по пътищата у нас. Гъстата мъгла обикновено е сочена като причина за повечето от тях.
Как да реагират шофьорите при подобни условия на пътя?
5 юли 2017 година. Около 6:00 сутринта комбинацията от пушек от горящото сметище край Ихтиман и мъглата правят непрогледна завеса. 40 автомобила се нанизват един в друг на автомагистрала "Тракия", 30 души са ранени
Според автомобилния състезател Румен Дунев, за да се избегнат подобни инциденти, шофьорите трябва да предвидят време за реакция и моментално да съобразят скоростта.
"Първото нещо, което водача трябва да направи, е да съобрази скоростта на движение. Тъй като ако скоростта е много висока, той вижда препятствие в последния момент, няма време за реакция", коментира той.
При намалена видимост основният ориентир за шофьорите е осевата линия.
"Много често когато биват застигнати от автомобили отзад – те се опиват да избягат напред и да увеличават скоростта – това е грешка. Според мен те трябва да остават и да държат скоростта, с която се чувстват най-безопасно", посочи още автомобилният състезател.
Мъглата представлява фини капчици вода, която пречупва светлината, затова шофьорите не бива да забравят фаровете за мъгла.
"За да може да има най-добра видимост на пътя, водачите трябва да включат светлините за мъгла, те се намират най-ниско на пътя и осветяват само пътното платно. Така че не са маркетингов трик и визия на автомобила, а са една необходимост, която трябва задължително да се ползва", категоричен е Дунев.
И допълва, че при температура под 3 градуса мъглата създава нов риск.
"Тези фини капчици вода падат на пътното платно и с ниската температура се образува един черен лед, който допълнително намалява сцеплението между гумите на автомобила и пътното платно и спирачния път може да се увеличи до 2 пъти.
След катастрофата на "Тракия" бяха поставени табели за намаляване на скоростта при мъгла, а на автомагистрала "Струма" бяха включени електронните информационни табели.
Вижте повече в репортажа на Виктор Борисов.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК