Търговските центрове изчисляват загуби в размер на стотици милиони лева заради затварянето. Въвеждането на извънредното положение през месец март доведе до невъзможността пролетната колекция да бъде продадена, което пък допринася за липсата на оборотни средства за закупуването на зимната. Това обясниха от Българската ритейл асоциация (БРА).
От организацията посочиха още, че до момента именно търговският сектор е осигурявал основна част от приходите на държавата под формата на данъци, такси и осигуровки. Това продължава да се случва и към днешна дата, тъй като на представителите на бранша не са опростени и няма намалени данъци, такси, кредити, наеми или различни други финансови тежести. От БРА определят мерките за безопасност в моловете като "далеч отвъд държавните стандарти". Те припомнят още, че са инвестирани значителни средства за дезинфекция, лични и хигиенни предпазни средства, специализирани филтри и лампи, реорганизация на движението в търговските центрове, както и наемане на допълнителен персонал за хигиенизиране. От сектора са категорични, че всички магазини, които са решили да отворят в рамките на 2-3 дни, ще успеят да се подготвят за подновяването на работата. "Има наличности на стоките, служителите също са тренирани, а пазаруващите - по-дисциплинирани", коментира собственикът на верига магазини и председател на УС на БРА Мариан Колев пред "Монитор". Той допълни, че погрешно да се твърди, че клиентите ще се втурнат в моловете веднага след отварянето им. Традиционно февруари е един от най-слабите месеци за търговския сектор. Други наблюдения пък показват, че в периода май-ноември 2020 г. посетителите в моловете са били значително по-малко. Времетраенето на престоя им също се е понижило. Венцислав Николов от Българската ритейл асоциация подчерта, че по време на работните срещи между представители на различни министерства и бранша конкретни мерки за отварянето на търговските центрове не са били обсъдени. Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Bulgaria ON AIRХаресайте страницата ни във Facebook ТУК