Спират 1/3 от автобусните линии след промяна на Наредба за транспортните схеми. Ще се пътува до съседна област директно, само ако началната точка е град с население от 30 000 души.
Автобусите от София за Пловдив всеки ден са най-малко 17. Някои от тях спират на по 12-13 места преди да пристигнат до крайната си точка. От бранша смятат, че това е нелояна конкуренция, защото преминаващите през Пловдив качват пътниците преди директните линии.
"Струпване на много автобуси на Централна автогара. В един час, в една посока тръгват по няколко автобуса, което е безсмислено вредно и пагубно, както за превозвачите, така и за пътниците, защото се понижава качеството на услугата", каза Петър Захариев от Сдружението "Автобусните превозвачи в България".
Предложението е с промени в Наредба за транспортните схеми да се прекрати дублирането на много линии до една и съща дестинация.
"Наредбата има нужда от актуализация и от синхронизиране със съответните закони", посочи Магдалена Милтенова от Конфедерацията на превозвачите.
Веднага в социалните мрежи потребителите се притесниха, че например, за да стигнат от Дупница до Благоевград, ще трябва да минават през Кюстендил. Вносителите успокояват - това няма да се случи.
Невъзможна по новите правила оказва се е например линия Димитровград-Хасково-Пловдив-Пазарджик-София. Притесненията, че жителите на по-малките населени места ще пътуват все по-трудно остават.
От началото на пандемията част от линиите до Русе са спрени и вече се усеща липсата им.
"Много фирми, които наемат работници от селата, вече имат специализират транспорт и няма пътникопоток. Лично аз съм предложил да ги намалят или да ги слеят по-точно някои линии", заяви ръководителят на транспортна фирма Азми Азмиев.
Според експерти има пропуски и в новите текстове на наредбата.
"Лесно се доказва, разбира се, измислена транспортна необходимост и се пускат автобусите", допълни Захариев.
Ако промените станат факт, според превозвачите драстично ще се намали времето за пътуване, ще се увеличи безопасността и комфортът.
Вижте повече в репортажа на Иван Кънчев.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК