Дрехи, обувки и аксесоари - най-често купуваните стоки онлайн у нас

Мобилен достъп до интернет чрез мрежата на мобилните оператори използват 68% от домакинствата

13.12.2020 | 10:25 Редактор:
Дрехи, обувки и аксесоари - най-често купуваните стоки онлайн у нас
Дрехи, обувки и аксесоари - най-често купуваните стоки онлайн у нас

Всяко пето домакинство у нас няма достъп до интернет. Това става ясно от данни на Националния статистически институт.
 
През 2020 г. 78.9 на сто от домакинствата в България имат достъп до интернет в домовете си. Според данните това е с 3.8 процентни пункта повече в сравнение с предходната година.
 
Мобилен достъп до интернет чрез мрежата на мобилните телефонни оператори използват 68 на сто от домакинствата, а с фиксирана кабелна връзка разполагат 59.4%. През 2020 г. с най-висок относителен дял на домакинства с достъп до интернет е Югозападният район (85.9 на сто), а с най-нисък е Северозападният район - 66.2 на сто, показват още данните на НСИ. 


 
През последните 12 месеца 26.9 на сто от хората използват глобалната мрежа за взаимодействие с органите на държавната и местната власт с цел: получаване на информация от уебсайт или приложение на публична институция - 19 на сто; подаване онлайн на попълнени формуляри, декларации или отчети - 15 на сто; изтегляне на официални документи, формуляри, декларации, отчети и др. - 14.4 на сто. 
 
Делът на хората, които през последните три месеца пазаруват онлайн за лични цели, е 15.6 на сто, като 15.4 на сто купуват стоки, а 6.7 на сто - дигитални продукти и услуги. Най-активни при купуването на стоки и услуги по интернет са хората с висше образование с относителен дял 31.7%, както и младите хора във възрастовите групи 16 - 24 години (25.5 на сто) и 25 - 34 години (25.4 на сто). Жените пазаруват онлайн повече от мъжете.


 
Потребителите най-често пазаруват по интернет са дрехи, обувки и аксесоари (75.3 на сто), а най-купуваните услуги са свързани с настаняване (от хотели, туристически агенции, туроператори или от частни лица) - 21.1 на сто.
 
Общата стойност на онлайн покупките на 31.3 на сто от потребителите е между 100 и 199 лв., 29.9 на сто пазаруват онлайн за по-малко от 100 лв., а при 25.4 на сто стойността е между 200 и 599 лева.

Снимка: Pixabay

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК


1
0 rate up comment rate down comment 0
анонимен
преди 3 години
Аз пък дрехи и обувки не съм си вземала никога. Точно това са нешата, които трябва да се мерят, да видиш как ти стоят.... Виж козметика, витамини, джунджурии, техника... Сигнализирай за неуместен коментар