От началото на коронакризата трафикът на авиолиниите е намалял с над 80 % в сравнение с предходни години. Това съобщи Светослав Станулов, председател на Асоциацията на българските авиокомпании в предаването "Директно" по Bulgaria ON AIR.
Според Станулов, ако пандемията от COVID-19 бъде овладяна скоро, кризата при превозвачите ще бъде овладяна напълно едва през 2024 година.
Спад при карго превозвите няма, засегнати от коронавируса и ограничителните мерки остават пътническите превози, като през лятото се усети ръст в пътниците.
За да оцелеят, някои от авио превозвачите изпълняваха хуманитарни полети, но това не е решение за бранша и не може да компенсира спада на превозите, обобщи Станулов.
Държавата подкрепи сектора с финансовите мерки 60/40 и 80/20, но в авиацията има постоянните разходи независимо дали има полети. Те са свързани с лизинг, техническо обслужване, обучаване на персонал, а разходът за тях се покрива изцяло от авио компаниите у нас.
,,Трудно е при 10-15 % приходи спрямо миналата да се покриват над 30 % разходи в момента. За да се справи авио индустрията у нас, са необходими държавни финансови мерки не само за заетостта‘‘, категоричен е Станулов.
Темата за сигурността не остава на заден план, независимо от разходите, допълва той.
Според Цветан Кирилов, директор ,,Летателна експлоатация'' в Bulgaria AIR, авиационният бизнес може да се съвземе в много по-кратки срокове, стига да има съвместна гъвкавост от страна на компаниите и пътниците.
"Циркулирането на въздуха е 60-100 % в самолетните кабини, това подпомага за елиминиране на всички бактерии и финни прахови частици. Тези данни показват колко всъщност е безопасно да се използва този вид транспорт", споделя той.
Вижте повече във видеото.