„Това е поредната криза във водния сектор, която се разразява, при наличието на трима министри, които си прехвърлят отговорността доста дълго време. Очевидно темата трябва да стигне до премиера“. Това каза в предаването „Опорни хора“ омбудсманът Диана Ковачева.
Очаквахме, че мерки ще бъдат взети с новия закон за ВиК, но той не отговаря на очакванията - нито на народните представители, нито на гражданите“.
Ще стане ли Бургас „Перник 2“?. „Проблемите с достъпа до вода са много сериозни. От всички жалби на потребителите, повече от една трета са свързани с ВиК – услугите, с липсата на вода, особено през лятото в Искърското дефиле. Но са свързани и с качеството на водата. В проекта за закон за ВиК за пореден път няма механизъм, по който гражданите да съобщят, че от чешмите им тече мръсна вода, вода с частици, бяла или ръждива вода. Те не могат да подадат сигнал и да им бъде определена по-ниска цена заради качеството“, допълни Диана Ковачева.
„В новия законопроект параметрите за качество са намалели – бяха 15, сега са само 6. Липсват качеството на водата, непрекъснатост на водоподаване, които са много важни. Сложени са обаче други такси, които на практика ще утежнят положението на хората. Въвежда се нова такса – достъп до услуга, която се начислява, независимо от това, дали хората ползват услугата на ВиК или не. Има къщи, които са необитаеми или само няколко месеца през лятото. Ако има такава такса, тя би трябвало да е съобразена с това, дали ползваш услугите на ВиК оператора.С промяната на закона ще се въведе единна цена в цялата страна, а в малките населени места доставката е много по-евтина и те ще бъдат жертва на увеличението. Относно вината. Министрите си прехвърлят отговорността“, казва Диана Ковачева.
Ще останем ли без парно по време на локдауна? "Булгаргаз" ще съди „Топлофикация“- София за дълг от 148 млн. лв., който трябва да се плати до края на ноември.
„Това не е нова тема, случва се всяка година. Очаквам отговорите на КЕВР и на „Топлофикация“ – София към писмата, които съм изпратила и исканията за проверки. Проблемът е в мениджмънта и управлението. Хората плащат високи сметки, предавани са на ЧСИ, съдени са. Събирането на задълженията е отговорност на „Топлофикация“- София. Сметките са високи, за 2 месеца получих над 600 жалби, свързани само с изравнителните сметки, обясни омбудсманът Диана Ковачева.
Цялото интервю гледайте във видеото!
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК