Дистанционното обучение не е довело до развитие на медийната грамотност сред учениците, сочи проучване на Коалицията за медийна грамотност.
Учителите са пренесли преподаването в класната стая на принципа copy – paste в дигитална среда, то не се е обновило с онлайн ресурси, обясни пред БНР Антоанета Василева, която отговаря за програмата "Дигитална медийна грамотност“ на Асоциация "Родители“. Василева е член на УС на Коалицията за медийна грамотност, специализирала е международно право и права на човека в Швеция и Канада.
Само половината преподаватели са използвали официалната платформа на МОН за дистанционно обучение, сочи изследването. Това се определя като недостатък, защото не са били в действие инструментите, които Microsoft Teams и Google Classroom предлагат.
"Всеки десети анкетиран е отговорил, че използва единствено Viber или Facebook, за да комуникира с учениците или да им преподава чрез тях. Това наистина е вредно. Ние разбираме, че Viber и Facebook са най-познати на учителите, на всички хора на практика като комуникационен канал. Това създава страхотни рискове за децата и създава предпоставки учителите да стимулират деца под 14 години да използват Facebook. Viber, който е най-незащитеното за деца приложение, то пък е от 18 нагоре“, коментира Антоанета Василева.
Истинското онлайн обучение, което развива умения, е свързано с интеракция, която учителите не са овладели, показва още проучването.
Антоанета Василева уточни, че около половината от учителите са давали задачи за работа в екип, без да обяснят как се случва това в онлайн среда. Учителите имат нужда от продължаващо обучение и квалификация, за да използват всички онлайн инструменти при дистанционно обучение.
Снимка: Pixabay
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК
преди 3 години