Издаването на ТЕЛК решение вече ще става с електронен подпис. Новата система влиза в сила от утре, но на този етап ще могат да се подават документи и на място.
Подаването им ще изисква задължително квалифициран електронен подпис. Процесът по издаване на експертно решение ще включва електронно издаване на направление или протокол от личния лекар, или лекарска консултативна комисия.
"Тя е насочена към това комуникацията да става изцяло по електронен път с лекарските комисии, с джипитата и съответно системата дава възможност всички други държавни и общински структури да получават автоматично информация, така че да отпадне възможността и задължението на гражданите да разнасят хартия", разясни Ивайло Филипов- изп. директор ''Информационно обслужване''.
От здравното министерство заявиха, че все още се обмислят различни хипотези относно издаването на електронен подпис, но уверявят, че няма да струва скъпо. Има хипотези, при които за определени категории лица ще се мислят други варианти за достъп до системата.
Засега остава възможността за подаване на документите и на място.
Вижте повече в репортажа на Натанаил Раичков.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК
преди 4 години