Пандемията е оказала негативно влияние върху работния живот на 54% от българите, показват данни от проучване за потребителските навици по време на Ковид-19.
Близо 63% от тях са запазили работното си място, но значително понижение е отчетено в месечните разходи (64%) и доходи (42%). От началото на епидемичната обстановка месечното потребление се е свило с 500 лв. (52%), което е сериозен показател за модификацията и на бъдещите покупателни разходи на българите.
Това са някои от любопитните резултати от пазарно проучване на Кеш Кредит, проведено сред 1000 независими участници, анализиращо финансовите им навици.
В него се отбелязва също, че бъдещото планиране на финансите вече е приоритет за близо 30% от българите, а очакваните разходи ще бъдат фокусирани върху учебната година (26%) и планирани ремонти в дома (16%).
Друг акцент са потребителските кредити и нагласата спрямо тях по време на пандемия. 32% от отговорилите продължават да разчитат на кредити и планират да кандидатстват за такъв в следващите 4 месеца. Резултатите показват също, че потребителите (57%) предпочитат да направят собствен анализ на фирмите, предлагащи кредити, преди да използват услугите им. Едва 20% от тях са дали отговор, че остават лоялни на сегашната си компания и не смятат да променят избора си.
Снимка: БГНЕС
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК