Създаване на гаранционен фонд, който да обезщетява туристите при отменени пътувания и почивки. Идеята е на ,,Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти'' (АБТТА)
От там предлагат той да замести сегашните застраховки "Отговорност на оператора" и да бъде предназначен за фирмите от сектора, които не работят по време на кризата.
Още през март голяма част от застрахователите прекратиха предсрочно договорите си, въпреки че застраховката е задължителна по закон и без нея туристическите агенции трябва да прекратят своята работа.
Гаранционен фонд е необходим, тъй като в момента законодателството не отговаря от европейските директиви, коментират от АБТТА. Фондът ще изплаща на 100 % щетите за потребителя.
В момента застрахователите не са задължени да репатрират туристите или клиентите, ако туроператорът изпадне в несъстоятелност. В такъв случай пострадалите трябва да се върнат и след това да настояват за обезщетение. Маханизмът на гаранционния фонд гарантира прибиране на туристите до 24 часа и изплащане на момента.
Туристическият бизнес е един от най-засегнатите от коронавируса. От бранша отчитат спад в приходите от 16 пъти спрямо миналата година.
Сезонът е бил успешен за по-малките и бутикови хотели у нас, които разчитат най-вече на български туристи, казват от бранша.
Защо е нужен гаранционен фонд и как ще изглежда зимният сезон за туризма у нас? Разговор пи темата с Константин Занков от ,,Института за анализи и оценки в туризма'' в предаването ''Директно'' по Bulgaria ON AIR.