fallback

Банковите услуги в Китай остават на посредствено ниво

Водещата причина е бавното реформиране на сектора в посока на отваряне на пазара за чуждестранните финансови институции.

16.11.2011 | 14:01 Автор: Иван Нончев

„Глезените“ китайски банки процъфтяват, а качеството на услугите остава ниско. По този начин Reuters описва ситуацията в китайския банков сектор. Преди 10 години, когато Китай се присъедини към Световната търговска организация, обеща да отвори финансовите си пазари за световната конкуренция. Към днешна дата обаче прогресът в тази посока е минимален. Чуждестранните банки, които искат да оперират в страната, са изправени пред редица административни пречки. Те трябва да чакат дълго за одобрение, преди да започнат дейност и са ограничени да отварят само по два клона на година. Липсата на сериозна конкуренция помага на държавните банкови институции да поддържат завидно финансово положение. Те получават своеобразен "чадър", който ги защитава от световната криза и ги прави по-силни от всякога. Налице е и друга тенденция – на все по-активно използване на услугите на частните чуждестранни банки от страна на бизнеса. Когато става въпрос за частно банкиране, населението предпочита да повери парите си на държавните трезори. Удобството при използване на услугите също е сериозен проблем. Чуждите банки нямат достъп до китайската система за онлайн разплащания с дебитни карти. А много малко от тях издават кредитни карти. Така онлайн пазаруването на практика остава в ръцете на държавните трезори. Засега обаче, надеждите за радикални промени в китайската банкова система в близко бъдеще, остават напразни.

fallback
Още от България
fallback