fallback

40% от жалбите от март досега са за провалени пътувания

Понякога авиокомпаниите се забавят при връщане на пари за полети

23.07.2020 | 12:33 Автор: Ралица Братанова

Увеличават се жалбите, свързани с провалени пътувания, каза в интервю пред БНР Соня Спасова, директор на Европейския потребителски център - България. 

Тя подчерта, че всички потребители имат еднакви права, независимо от тяхната националност, важно е единствено дали жалбите са основателни.

Над 40% от жалбите от март досега са заради провалени пътувания. Около две трети от жалбите, свързани с пандемията, са заради проблеми с транспорта като отменени полети. 

Много хора искат да разберат и какви са правата им, ако не искат да пътуват, уточни Спасова

Понякога авиокомпаниите се забавят при връщане на пари за полети. Когато полетът е отменен от авиокомпанията, пътникът има право да избере - или отлагане за по-късна дата, или връщане на парите. Към нас се обръщат хора, които са си поискали парите обратно преди месеци, но те не са изплатени. 

Жалбите са хиляди и се обработват по-бавно, получи се голяма натрупване и това е предпоставка за забавяне на връщането на тези суми, обясни Соня Спасова.

Когато авиопревозвачът отмени полета и клиентът си поиска парите, те трябва да му бъдат върнати в рамките на 7 дни. Но в тази ситуация нашият съвет към потребителите е да бъдат малко по-търпеливи, защото има голямо натоварване на авиокомпаниите с хиляди жалби, които трябва да бъдат обработени.

Имаме жалби срещу всякакви авиокомпании, не само нискобюджетни, уточни Соня Спасова.

Относно достъпа до различните държави във връзка с епидемиологичната ситуация Спасова посъветва гражданите да се осведомяват добре за ситуацията преди да правят резервации за хотели и транспорт.

Снимка: БГНЕС 

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК  

fallback
Още от България
fallback