Ясна е самоличността и на петата жертва от тежката катастрофа на магистрала "Тракия". Става въпрос за английски гражданин на 38 години. Той е бил спътник на жена в една от колите.
А държавата и неправителствени организации направиха проверка на място за причините довели до катастрофата. Камионът не е имал спирачен път, а тахографите са изгорели след удара.
Целта на инспекцията беше да открие пропуските и да се вземат необходимите мерки, за да не се допускат подобни тежки инциденти. Работи се по няколко версии.
Мантинелата, в която се удря ТИР-ът, е на повече от 20 години и е ръждясала.
"Най-вероятната причина този ТИР да прескочи оградата и да забие насреща е точно това, тя е изгубила своите свойства. Разберете, едно съоръжение на 25 години няма как да задържи, каквото и да било", каза Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики.
В България се поставят предимно метални, а не бетонни ограничители.
"Първо - по-леки са, по-бързо се изпълняват, създават се проблеми, когато те са на мостови съоръжения, допълнително натоварване. Проблемът е и зимно време, когато има снегопочистване. През металните може да се избута снега докато през бетонните го задържат", коментира инж. Иван Досев.
Според експертите причината за катастрофата е заспиване на водача на ТИР-а или техническа неизправност. И най-висок клас мантинела е нямало да успее да спре тежкото превозно средство.
Вижте повече в репортажа на Теодора Георгиева.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК