fallback

Бум на жалби към омбудсмана срещу гишетата за неплатени глоби на ГКПП-тата

Общественият защитник е сезиран за неправилно работеща система

28.06.2020 | 14:15 Автор: Ралица Братанова

Бум на жалби към омбудсмана Диана Ковачева срещу новоизградените гишета за неплатени такси на граничните пунктове. 

Общественият защитник е сезиран за неправилно работеща система, която не отчита вече платени глоби, както и за нарушаване на човешките права при пътуване.

Биляна разбира, че има наложена глоба от преди две години за превишена скорост. Разказва, че не тя е шофирала, но се е наложило да плати 600 лв.

Случаите като този на Биляна са много. Възмутени шофьори вече са сезирали омбудсмана. 

"Тези глоби трябва да бъдат събирани от НАП. Те трябва да бъдат събирани своевременно и разбира се не бива да се допуска хората, когато стигнат до границата да бъдат изненадани с това, че наистина имат глоби, които дължат и за които не са били информирани", казва омбудсманът.

Проблем има и с работата на самата система, твърди Ковачева. 

"Наши жалбоподатели ни сезираха с проблем, че когато стигнат на границата те са платили своето задължение, но системата не го отчита и тогава те трябва да носят със себе си платежни документи, да доказват правото си да напуснат страната. Не е приемливо, нали? Трябва да се събират глобите, но не точно на границата", категоричен е омбудсманът.

Дори при наличието на неплатена глоба към КАТ обаче граничните власти не връщат нарушителя. Той има 14-дневен срок да я плати.

Вижте повече в репортажа.

Снимка: БГНЕС

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК

fallback
Още от България
fallback