Електронните спортове се радват на много сериозно внимание през последните месеци и това кара още повече критиците да смятат този феномен като временен в спортната индустрия. Тяхното пророкуване обаче няма особен резон, след като този вид забавление е вече на почти 50 години. След като е толкова стара дисциплина, защо мнозина не са чували за нея? Тайната се крие във факта, че геймърското общество, въпреки своите отворени врати, винаги е имало своята особена слава.
Дълго време този спорт не е получавал необходимото призвание, за да се бори за вниманието на аудиторията, а и ако трябва да бъдем честни, обществото на геймърите никога не е затваряло вратите си за аудиторията, просто информационният поток е бил категоризиран към хората, които познават много добре видео игрите. И така на 19 октомври студентите от Станфорд са решили да направят първия по рода си електронен турнир, използвайки конзолите Atari, за да тестват уменията на своите колеги с джойстик в ръка.
Идеята продължава своето развитие и през следващите години, когато на пазара се появяват видео игрите на Nintendo, а и мнозина си спомнят филма "Магьосникът", където главният герой се опитваше да стигне до точно такова електронно събитие. И както всяка технология търпи израстване, така стигнахме и до вниманието от букмейкъри като Bwin, които видяха потенциала и възможностите за залози. Преди да стигнем до този момент, нека проследим развитието и след това.
Ако днес е лесно да се направи онлайн гейминг турнир и изискването от играчите е да разменят своите IP адреси, през 90-те години ситуацията е много по-различна. В своя апогей, играта "Street Fighter II" поставя редица играчи в обувките на различни виртуални бойци. Никой не е сигурен дали създателите на играта са имали представа до каква степен ще се развие това заглавие - впрочем и до днес се провеждат подобни турнири - ала добрият баланс и стратегията позволяват сериозни и култови сблъсъци, които и до днес трупат хиляди гледания в онлайн платформите.
Веднъж осъзнали, че видео игрите могат да постигнат такъв магнитуд, други производители също предлагат своите заглавия като платформа за търсенето на най-добрите играчи. Разбира се, спортните дисциплини на FIFA и NBA също намират място под слънцето. Ако обаче трябва да короноваме страна иноватор за развитието на електронните спортове, това ще бъде Южна Корея. Електронните спортове там са може би по-големи и от реалните спортни дисциплини.
Неслучайно страната всяка година генерира такова количество професионални геймъри, а още по-интересното е, че съществуват ефирни канали специално за този вид спорт. С подобряването на компютърните графики и скоростта на интернет, електронните спортове започнаха да достигат все повече до крайния потребител. За последните 20 години се намериха спонсори, онлайн стрийм канали, разнообразни заглавия, включващи не само спортни игри, но и стратегии, екшън игри и още много други.
Оформиха се кланове, много скоро се появиха и национални отбори, а с всичко това дойде нуждата и от регулации. Интересното е, че почитателите и феновете на този спорт успяха да доведат и толкова необходимите спонсори. Именно тяхното количество доказа, че този пазар може да бъде перфектното място за инвестиция, а с това вече имаме завършената рецепта за успех на електронните спортове.
Последната им стъпка ще ни изпрати до следващата вълнуваща точка - олимпийските игри. Благодарение на нарастващото количество фенове, през 2017 г. за първи път започна да се коментира темата за признание от олимпийския комитет. Да, физическите качества не са основен ресурс, но нека не забравяме, че дори и в реалността най-силните играчи са тези, които залагат на интелекта си. А нивото на отборна игра все още няма аналог с друг спорт, следователно дори тези изисквания се спазват. Но ако има такива опити, ще ги наблюдаваме в близкото бъдеще.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК