Повече храна, по-малко алкохол и основно по списък. Така сме пазарували по време на пандемията от Ковид-19 и последвалата социална изолация. Изводите са от проучване на водещи маркетингови агенции у нас.
През този период сме пазарували най-много храна, а при останалите стоки - дори тези от първа необходимост - се отчита спад.
И противно на очакванията, българинът не е харчил повече за алкохол в кризата - дори напротив. Впечатление прави, че в рамките на последните месеци сме намалили разходите не само за алкохол, но и за цигари.
Преди отново да отворят моловете, значително по-малко пари сме харчили за дрехи, както и за книги. Кризата предизвика бум на онлайн поръчките. От всички изследвани, оказва се, хората, родени след 1980-та година са тези, които най-често са си поръчвали храна за вкъщи.
Хората, родени между в средата на миналия век, така нареченото поколение Baby Boomers, са купували през интернет най -вече книги. Дрехи пък са си купували основно най-младите родени след 1996 г. Още за нагласите и потребителските навици на потребителите, разказваме сега.
Кризата е променила и нагласите на българите за това как ще почиват. Близо 10% от планиралите почивка в страната са заявили, че категорично няма да променят намеренията си, докато около една трета ще търсят начин да я осъществят.
В същото време близо 22% от запитаните държат на плановете си да пътуват в чужбина, докато около 16 на 100 са се отказали.
Семейството на Галина пазарува рационално. Самата тя в момента не купува нищо излишно, или както се изразява "глезотии".
"Нуждите ни са такива, ние не купуваме големи количества да се запасяваме основните, които са. Иначе забелязвам, че е по-икономично при нас", сподели Галина.
Експертите вече отчитат спад на потреблението в целия свят, вследствие на пандемията Ковид-19. У нас на месечна база спадът е 18 на сто.
Вижте повече в репортажа на Виолета Манчева.
Снимка: Pexels
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК