Доживотен затвор за шофьорите, причинили катастрофа и смърт след употреба на алкохол. Тези промени в Наказателния кодекс предлага главният прокурор Иван Гешев. Ще бъдат ли приети предложенията му?
"Това са мерки, които не биха дали резултат. Нормално е главен прокурор да иска по-строги наказания за виновните. След всеки такъв тежък инцидент се предлага вдигане на глоби, а накрая резултатът пак е същият", каза за "Денят ON AIR" Богдан Милчев от Института за пътна безопасност.
Според него, каквото и да бъде предприето в посока конфискация, наказания, това може да сработи, след като се направи така, че административно-наказателният процес да стане ефективен.
"Повече от 109 млн. лева несъбрани глоби има само за последните 3 години. Това руши общата дисциплина на пътя. Обучението също не е на ниво. Има проблем с безопасната инфраструктура, с организацията на движението", смята Милчев.
По думите му манталитетът се изгражда с правилата, законите и образованието.
"Във всички европейски страни нарушителят се гони докато се хване, след това той гони. Законът за административните наказания и нарушения е от 1968 г. Нуждаем се от много сериозни реформи в пътната безопасност", коментира експертът в ефира на Bulgaria ON AIR.
Богдан Милчев обясни, че трябва извънредно законодателство, което да третира по нов ред административните нарушения на пътя.
Вижте целия разговор във видеото.
Снимка: БГНЕС
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК